James Gandolfini

Kendisini bugün kaybettiğimiz için hakkında kısa birşeyler yazmak istedim. 51 yaşındaki aktörü hep Sopranos dizisinde takip etmek istedim ancak başlamak kısmet olmadı. Bununla birlikte, sinema filmlerindeki performansları, bazıları kısa rollerinde bile muazzamdı.

Sondan başa gideyim, Killing Them Softly filminde kalibreden düşmüş kiralık katil rolünde o bıçkınlığından eser göremedim. Ki All the King’s Men filmindeki rolü bile kısa ama doyurucu idi. Kendisinin en çarpıcı bulduğum iki filmi ise başrolde olduğu The Last Castle ile True Romance’dir. Aşağılık kompleksi içerisindeki askeri hapishane müdürünü oynadığı The Last Castle adeta The Shawshank Redemption filmindeki hapsihane müdürünün hayat hikayesine yakından bakış gibiydi ve Robert Redford ile kafa kafaya oynadı. True Romance’da ise, devrilmesi mümkün olmayan kaslı kabadayı rolünde abartılı oyunculuk konusunda zirve yaptığını düşünüyorum. Tabii bir kadınla kapışma sahnesinin bu denli unutulmaz olmasında bence payı Patricia Arquette’ten fazla. İsterdim ki daha nice filmde gözüksün, ama buraya kadarmış. Nur içinde yatsın.

 

Leave a Reply

