Carnage – Sinema

Roman Polanski ve komedi filmi bir araya geldiğinde pek de anlam veremedim. Bitter Moon, Piyanist, Rosemary`s Baby sonrasında komediyi deneme amaçlı yaptığını düşündüm. Bir de Christopher Waltz, Kate Winslet ve Jodie Foster ın oynadığı bir kadroyu görünce insan merak ediyor elbette. Efendim, bu film bir tiyatro oyunu uyarlaması ve film olarak da tek bir mekanda geçiyor. Bunu filmin başında tahmin ettim, belki o nedenle filmden de daha keyif aldım. Çünkü yönetmenin o sıkıntıyı izleyiciye aktarmak istediğini düşünüyorum. Özellikle de asansör kapısından iki defa dönme durumunun bunun bir sonucu olduğunu düşünüyorum. Filmde hiçbirinden tam hazzetmeyeceğiniz iki evli çift ve farklı karakterler var. Ve bir süre sonra zaten iyice dengeler bozuluyor, kopup gidiyorlar. Medeniyet ve bunun altında biriken stresin ortama sızması ile nelerin olabileceği konusunda güzel bir senaryo. Elbette, bu stresi ortaya döken karakterler rahatlamış olacaklar ama ya bunları atamayan bizler? Çevremizdekilerin birşeylere tepki göstermemesinden rahatsızlık duyup neye tepki gösteriyoruz? Peki anı yaşamayıp önceliği dış dünyaya, işimize, internette yazılan çizilene vermemizin rahatlatıcı bir tarafı var mı? Çabuk öfkelenen yapıda olmayı neden bu kadar önemsiyoruz peki, çevremizdeki insanlardan bu halimizle be kadar farklıyız ki? Ya da gülücükler dolu mesajlar, canım, kardeşimli konuşmalar ve olanlara karşı aşırı hassasiyet bizi gerçekten daha iyi bir insan yapar mı? Bu sorulara güzel yorumlar bulabileceğiniz, harika oyuncuların başrolde olduğu farklı bir film, görülmesi gerekir diye düşünüyorum.

Leave a Reply

